متنا

تعمیر، عیب یابی، نصب و تست تجهیزات

در مجموعه ما عیب یابی و تعمیر چه تجهیزاتی انجام میشود؟

پوزیشنر (شیرکنترلی)

یو پی اس (UPS)

پی ال سی (PLC)

نمایشگرهای صنعتی (HMI)

درایو ، اینورتر (Drive)

درایوها

تعداد درایوها در صنایع بسیار زیاد است. تقریبا به ازای هر موتور الکتریکی یک درایو داریم. به همین دلیل و همچنین عدم نگهداری درست از درایوها خرابی ها زیاد اتفاق می افتند. عموما خرابی درایوها به بردهای تغذیه و پاور مربوط میشوند. در موارد معدود مشکل برد کنترل داریم. در متنا هدف عیب یابی و تعمیر درایوها در سریعترین زمان ممکن است. ما میدانیم که گاها هزینه ای که مجموعه ها از وقفه در تولید متحمل میشوند بسیار زیاد است. در خیلی از موارد این هزینه فقط مالی نیست و به اعتبار مجموعه ها مربوط میشود. در راستای انجام تعمیر درایوها و درخواست مجموعه ها در این خصوص دوره تعمیرات درایو و اینورتر در مجموعه متنا بطور کاملا عملی و کارگاهی برگزار میگردد.

نمایشگرهای صنعتی (HMI)

HMI ها در معرض ضربه هستند. گاها بیرون از تابلو نصب میشوند. حساس هستند تعدادشان به اندازه درایوها زیاد نیست ولی خرابی های زیادی دارند. عموما روی نمایشگرها و برد تغذیه مشکل دارند در موارد کمتر روی برد کنترل مشکل خواهند داشت. بک آپ گیری قبل از تعمیرات بسیار مهم است چراکه ممکن است در حین تعمیرات برنامه دستگاه فرمت شود.

پی ال سی (PLC)

ایراد پی ال سی ها عموما روی کارتهای ورودی و خروجی و منبع تغذیه است. تعداد PLC ها خیلی زیاد نیست ولی نکته مهم حساسیت آن است. STOP یک پی ال سی (PLC) یعنی STOP خط تولید و ماشین و خواب دستگاه که موجب ضررهای چند ده میلیونی میشود. نکته دیگر اینکه تعمیر PLC باید با حداکثر تلاش روی حفظ برنامه و پاک نشدن برنامه PLC انجام شود. چراکه برنامه نویسی مجدد یک پروسه هزینه بر و مهمتر از آن زمانبر است.

یو پی اس ها (UPS)

خرابی یک UPS اصلا مهم نیست تا وقتی که برق قطع میشود. خرابی UPS وقتی هزینه خود را به مجموعه تحمیل میکند که اصلا انتظارش را نداریم. بنابراین باید از UPS ها بخوبی نگهداری کنیم. به نوعی در یو پی اس ها بحث پیشگیری و نگهداری بسیار مهم است. عمده دلایل خرابی UPS ها به برد پاور و باطری شارژر برمیگردد. باطری های یوپی اس خود دنیایی دارد و باید بطور مرتب بازبینی و نگهداری گردد.

پوزیشنر (Control Valve)

شیر کنترلی (Control Valve) یا پوزیشنر، یک دستگاه مکانیکی-الکترونیکی است که برای کنترل جریان سیالات (مانند آب، گاز، بخار و سایر مایعات) در سیستم‌های صنعتی استفاده می‌شود. شیر کنترلی توانایی تنظیم و کنترل جریان ماده را دارد و به کمک یک سیستم مکانیکی و یا الکترونیکی، میزان باز و بسته شدن شیر را تنظیم می‌کند.

روند انجام تعمیرات

انجام تعمیرات تجهیرات به این روش انجام میگیرد:

  1. تماس با متنا (یا پر کردن فرم فوق) و اعلام خرابی (با شماره 02144647524)
  2. ارسال تجهیز معیوب به یکی از کارگاه های فنی متنا(آدرس در صفحه تماس با ما) یا حضور کارشناس متنا جهت بررسی خرابی در محل مشتری
  3. عیب یابی و اعلام زمان و هزینه تعمیرات
  4. انجام تعمیرات پس از تایید مشتری
  5. تست در کارگاه متنا در حضور مشتری
  6. تست و تحویل در محل کارفرما بهمراه گارانتی تعمیرات

 

قیمت تعمیرات

هزینه تعمیرات بر اساس 2 عامل تعیین میگردد:

  1. میزان پیچیدگی و زمانبر بودن عیب دستگاه
  2. هزینه قطعات مورد استفاده
4.8/5 - (18 امتیاز)